صهیونیست‌ها برای توافق با حماس کوتاه آمدند | هیات اسرائیلی و رئیس سیا به دوحه می‌روند توصیه‌های عجیب ترامپ به بایدن در برخورد با منتقدان! تظاهرات هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی ۱۶ شهید و ۷۵ زخمی در جنایت جدید صهیونیست‌ها در «النصیرات»+ فیلم هاآرتص: تل‌آویو مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است مذاکرات یمنی‌ها با وجود کارشکنی‌های آمریکا ادامه دارد تیراندازی در کنتاکی آمریکا | ۸ نفر کشته و زخمی شدند (۱۶ تیر ۱۴۰۳) پیام تبریک نصرالله به پزشکیان: حزب‌الله و مقاومت ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد اذعان روزنامه صهیونیستی معاریو به کنترل حماس بر غزه ناوشکن انگلیسی از دریای سرخ می‌رود واکنش مغرضانه آمریکا به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۶ تیر ۱۴۰۳) سعید جلیلی عصر امروز با رهبر انقلاب دیدار کرد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر معظم انقلاب نشست مردمی مسعود پزشکیان در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد + فیلم (۱۶ تیر ۱۴۰۳) حمله جنگنده‌های آمریکایی- انگلیسی به خاک یمن (۱۶ تیر ۱۴۰۳) رئیس جمهور منتخب با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کرد + فیلم علی اکبر ولایتی انتخاب پزشکیان به ریاست جمهوری را تبریک گفت + متن پیام
سرخط خبرها

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی + فیلم و عکس

  • کد خبر: ۲۳۷۵۴۰
  • ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی + فیلم و عکس
حضور مردم در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته و به بررسی ابعاد مختلف این انتخابات پرداخته‌اند.

افغانستان

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های افغانستان داشته است.

«طلوع نیوز» با انتشار گزارشی در وب سایت خود نوشته است: ستاد انتخابات ایران گفته است که هیچ یک از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشده و بنابراین انتخابات دور دوم میان دو چهره پیشتاز برگزار می‌شود. بر بنیاد آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات ایران، از بیش از ۶۱ میلیون واجد شرایط رای‌دهی، حدود چهل درصد واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

«خبرگزاری پژواک» با انتشار عکسی از لحظه انداختن رای توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به صندوق رای گزارشی از وضعیت انتخابات در دور اول و دوم ارائه داده است.

«اطلاعات روز» هم با انتشار مقاله‌ای به ساختار قدرت در ایران و اختیارات رئیس جمهور پرداخته است.

«تلویزیون آمو» در اولین دقایق آغاز انتخابات در مطلبی با تیتر «مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران آغاز شد» به موضوع انتخابات پرداخته است.

«هشت صبح» هم با انتشار عکسی از رهبر انقلاب گزارشی درباره دور دوم چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران منتشر کرده است.

«خبرگزاری جمهور» نیز با پوشش انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به نقل از دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۱ ایالت آمریکا روز جمعه ۵ جولای برگزار می‌شود.

«خبرگزاری صدای افغان» هم به صورت ویژه به انتخابات پرداخته و علاوه بر انعکاس سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارشی از روند اخذ رای در نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی در نقاط مختلف افغانستان پرداخته است.

«رادیو کلید» هم نوشته است که روند رای‌دهی در مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، از ساعت ۸:۰۰ صبح امروز جمعه (۱۵ سرطان) در مرکز‌های رای‌دهی در داخل این کشور و نمایندگی‌های سیاسی آن در کشور‌های دیگر، آغاز شد.

«آریانا نیوز» در این باره نوشته است که خبرگزاری رویترز با انتشار تصاویری از حضور مردم ایران پای صندوق‌های رأی در آغازین ساعات روز، گزارش داده است که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران، با تنش‌های منطقه‌ای ناشی از جنگ غزه و همچنین تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، تلاقی کرده است.

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی + فیلم و عکس

فرانسه

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: شعب رای‌گیری برای دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز به کار کردند. رقابت میان «مسعود پزشکیان» نامزد اصلاح‌طلب و «سعید جلیلی» نامزد اصول‌گرا است که قرار است یکی از آنها جانشین «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور پیشین ایران شود که در یک سانحه سقوط بالگرد در ماه مه درگذشت (به شهادت رسید).

خبرگزاری فرانسه مشارکت مقام معظم رهبری ایران در دور دوم انتخابات را نیز مورد توجه قرار داده و نوشت که ایشان ساعت ۸ صبح به وقت محلی، رایشان را در صندوق انداختند.

در گزارش این خبرگزاری به نتایج دور قبلی انتخابات نیز اشاره شده است که در آن، پزشکیان با کسب حدود ۴۲ درصد آرا نفر اول این رقابت و جلیلی با کسب ۳۹ درصد آرا نفر دوم بود.

بازتاب انتخابات پرشور ریاست جمهوری و انتخاب مسعود پزشکیان در فرانس ۲۴

آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز آغاز به کار شعب اخذ رای در ایران برای دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را مورد توجه قرار داد.

در گزارش این خبرگزاری به زمان آغاز به‌کار شعب اخذ رای در صبح جمعه ۱۵ تیر ماه، مشارکت مقام معظم رهبری در دقایق اولیه این روند و سخنان ایشان درباره اهمیت مشارکت گسترده مردم، پوشش رسانه‌ای گسترده این انتخابات اشاره شده است.

خبرگزاری ترند نوشت که دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۸ صبح امروز، ۱۵ تیر ماه آغاز شد و ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

این خبرگزاری به نتایج دور اول این انتخابات و میزان آرایی که هر یک از نامزد‌ها به خود اختصاص داده بودند نیز اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت: تلویزیون ایران اعلام کرد که در شعب اخذ رای ساعت ۸ صبح به وقت محلی گشوده خواهد شد. زمان پایان رای‌گیری ۱۸ عصر است، اما معمولا تا نیمه‌شب تمدید می‌شود. نتیجه نهایی روز شنبه اعلام خواهد شد.

رویترز با اشاره به مشارکت مقام معظم رهبری ایران در این دور از انتخابات، سخنان ایشان درباره اهمیت مشارکت گسترده را مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است. خدا کند این طور باشد، چراکه اگر این گونه باشد، خرسندکننده است.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز نیز با بازنشر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، برگزاری دومین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را مورد توجه قرار داد.

رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی تایمز اسراییل نیز آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را با اشاره به ابعاد مختلف آن، از جمله مشارکت مقام معظم رهبری در ساعات اولیه و تاکید ایشان بر اهمیت مشارکت گسترده، نتایج دور قبلی و معرفی نامزد‌ها و رویکرد‌های آنها مورد توجه قرار داد.

قطر

شبکه الجزیره نیز با اشاره به آغاز به‌کار شعب اخذ رای در ایران برای دور دوم انتخابات، با اشاره به اظهارات سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران درباره اهمیت مشارکت گسترده مردم نوشت: امروز، مشارکت برای کشور ما بسیار ضرورت دارد. هر رای یک موشک است.

 بازتاب نتایج مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در شبکه الجزیره

ترکیه

خبرگزاری آناتولی با اشاره به آمار واجدین شرایط مشارکت در این انتخابات در داخل کشور، نوشت: حدود ۱۰ میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور نیز واجد شرایط مشارکت در دور دوم انتخابات در ۳۴۴ شعب تعیین‌شده اخذ رای در کشور‌های متعدد جهان هستند.

آلمان

خبرگزاری دویچه وله نیز با اشاره به مواردی از جمله زمان آغاز دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران و احتمال تمدید زمان آن تا نیمه‌شب امروز، نوشت که حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در کشور وجود دارد و بیش از ۶۱ ملیون نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری جمعیت ایران واجد شرایط رای دادن هستند.

بازتاب انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران در شبکه دویچه له آلمان

ژاپن

شبکه ان‌چ‌کی ژاپن نیز نوشت که مردم ایران در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری میان یک نامزد اصلاح‌طلب و یک نامزد اصولگرا شرکت کرده‌اند که دیدگاه‌های متفاوتی درباره مسائل سیاست خارجی دارند.

این شبکه با اشاره به جزئیات روند رای‌گیری، به معرفی نامزد‌ها و اهداف آنها پرداخته و نوشت که نتیجه انتخابات روز شنبه اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->